Verktøykassen
BTI|Lyngdal
Møtemal
1. Velkommen og presentasjon av sak
Husk å vise til samtykke som er innhentet, samt informere om at det skrives referat (det skal være avklart i forkant av møtet hvem som skriver referat.)
2. Presentasjonsrunde
Navn og rolle (foreldre, miljøterapeut, helsesøster, lærer, ev. andre)
3. Hva vet vi om den nåværende situasjonen?
- Hva vet vi helt konkret? Runde blant deltakerne
- Informer om iverksatte tiltak
- Drøft og still hverandre spørsmål for å klargjøre oppmerksomheten på tvers
4. Hvilke handlingsalternativer er mulige?
- Hvilke mål har hver enkelt for den tverrfaglige innsatsen (hva vil vi få til?)
- Drøft handlingsmuligheter og alternativer (tverrfaglig drøfting
5. Lag målsetting og velg tiltak
- Hvilke tiltak vil vi sette i gang? Drøft i fellesskap.
- Koordiner tiltakene
- Tydeliggjør målsettingene for tiltakene for alle deltakerne
6. Oppsummering og konkrete avtaler. Skriv logg
- Vurder om andre/flere forhold må avklares
- Gjennomgå handlingsplanen og gjør ev. videre avtaler
- Fastsett hvem som skal orienteres om den tverrfaglige innsatsen. Møteleder har ansvar for at refererat med klar ansvarsfordeling av videre tiltak dokumenteres i elevmappen/annet fagsystem.